omA KOPPA

omA KOPPA

HAPSULAUKKU




Metsästin hapsulaukkua kaupoista.
 Ja nettikaupoista.

En löytänyt.
Eivät ole ilmeisesti enää 
muodikkaita ;)

Pakkomielle iski.
Mun oli saatava hapsuttaa.

Menin kirpputorille.
Etsin nahkaa.
En löytänyt.

Kävelin kangaskauppaan.
Etsin keinonahkaa.
Ei ollut.

Pakkomielle yltyi.
Mitä mä voin leikellä hapsuiksi?

Huopamaista villaa, 
sehän ei purkaannu tai rullaudu
ja siitä voin tehdä laukun!





Huovutettua villakangasta ei kaupassa ollut, 
ostin tavallista villakangasta ensihätään.

Ajattelin kokeilla, 
huopuisikovatko hapsut pesukoneessa. 
Vai rastoittuvatko ne?
Siistiytyykö laukku?
Vai meneekö pilalle?



Keskuskatu, Kotka - kuva: J.Sarjanen


Ulkoilutan tätä ensin. 
Ja laitan pesukoneeseen vasta sen jälkeen, 
kun olen löytänyt  toista materiaalia.
Mulla on oltava hapsulaukku just nyt ;D





10 kommenttia:

  1. Naurattaa ja ymmärrän hyvin että "sulla on oltava hapsulaukku just nyt", minulle on käynyt usein niin ja eikö ole hyvä kun osaa itse tehdä ;-)
    Laukku näyttää hyvältä ja voipi olla että kun olet käytänyt laukkua pesulla niin siitä tulikin just se mikä sen pitikin olla. Ihanaa luovuutta !!!! Lapsena halusin "nirunaru kengät" ja kun en niitä saanut ompelin itse muovista(?!) kestivät ehkä 50 metriä, mutta sen hetken olin hieno :-D

    VastaaPoista
  2. Ymmärrän. Minulla myös useasti tuollaista "pakko saada just nyt" fiilareita. Laukku näyttää hyvälle :)

    VastaaPoista
  3. Minäkin olen hillonnut yhtä vihreää nahkahapsupuseroa, jos siitä vaikka tulisi hapsulaukku. Ei ole vielä tullut.

    VastaaPoista
  4. Sehän on oikeastaan tyylikkään näköinen ja ihana. Voisi olla hauskan näköinen myös pesun jälkeen. Voisiko siitä tulla sellainen pieni patukkahapsulaukku, jos oikein kuumassa pesee.

    VastaaPoista
  5. Hihi, miun tekemät talot taustalla! :D

    VastaaPoista
  6. On vai!? Mielenkiintoista, kerro lisää!?

    Esittelin joskus Kotkan Keskuskadun veistospromenadin - ilman tätä teosta,
    joten se pääsi nyt mukaan ;)
    http://omakoppa.blogspot.com/2011/06/veistospromenadi.html

    VastaaPoista
  7. Ilmeisesti muutkin pitävät näistä sähkökaapinkokoisista kerrostaloista, koska niitä ei ole sotkettu/niiden päälle ei ole liisteröity karaokemainoksia - tietääkseni ainakaan neljään vuoteen!?

    VastaaPoista
  8. Kyllä ihmettelinkin tuota taustaa, että miten .. miten.. miten.. miten ihmeessä? Se on eri kiva ja hauska!

    t.Paula

    VastaaPoista
  9. Juu! Siitä on tosiaan jokunen vuosi kun noi tein. Mua harmitti rumat sähköäkaapit muuten niin kivalla kadulla, ja ehdotin sitten tuommoista siihen ja sain sit ehdotukseni läpi!

    tosi kivaa kun ne on säilyneet hyvin, eikä ole revitty ja sotkettu! :)

    VastaaPoista
  10. Ehdotapa muillekin kaupungeille - hyvä idea :)

    VastaaPoista