omA KOPPA

omA KOPPA

murrettu magenta - VILLATAKKI




kissassari Robert

Minä tykkään 
murrr....taa värejä. 
Murretuista väreistä.

~

Lapsena lempivärejäni olivat 
kaikki pastellisävyt, valkoisella taitetut, 
kuten viaton pinkki ja lila.


Nuorena pidin puhtaista, 
kirkkaista väreistä, 
ehdottomasta oranssista 
ja räiskyvän punaisesta.



Nyt mustalla murretut värit 
tuntuvat omilta.

Voiko värin kylläisyyttä, volyymia 
tai luonnetta verrata elämään?

Oliko mun magenta-kausi 
 pieni ikäkriisi... ';/ ?




Syksynä syntyneen lempisävyjä 
ovat 'maatuneet' värit?

Ja mulla maan värit, kuten kostea asfaltti ;D



kuva: Jarkko Sarjanen

Onko tämä murrettu magenta ;)



VILLATAKKI:

Ostin valmista neulosta.
Tein hihoille viillot.
Huolittelin reunat virkkaamalla.

Voiko yksinkertaisempaa mallia olla?














Kuvittele itsesi syntymäpäivänäsi lempimaisemaasi.

Minä istuisin lokakuun eka järven rannalla.
Näänkö ympärilläni omilta tuntuvia värejä?

Kyllä, varsinkin jos myrskyää ;D

~

Mua kiinnostaisi kuulla, 
mistä teidän lempivärit tulee!?

Tai mikset tykkää magentasta ;)



10 kommenttia:

  1. Jes! Olenkin kaivannut kuvia kissassarista :) Ja villatakki on mieletön!

    VastaaPoista
  2. Tuo takki on ihana, itse tykkään neuleista joihin voi kietoutua. =)

    Alkukevään lapsena mun pitäisi tykätä puhtaista, raikkaista ja pehmeän lämpimistä väreistä, eihän niissä sinänsä mitään vika ole mutta kyllä mä enemmän tykkään syksyisistä, mausteisista ja murretuista väreistä.

    Magentassa ole muuta vikaa kuin nimi, itse tykkään käyttää fuksiaa... ;D

    VastaaPoista
  3. Ihana takkiloipake! Kävin Eurokankaassa vastikään kuolailemassa talvitakkia varten, hitsi kun kerkiäisi joskus ompelemaan enemmän.
    Ai nii....lempivärit, postituksesi sekoitti tämän päivän aikatauluni, kun piti tehdä blogiin värikarttakaivelupostaus :DDDDDD

    VastaaPoista
  4. Ihana takki. TAAS :D :D
    Mä olen syntynyt marraskuun lopussa. Tykkään harmaasta. SURPRISE! ;D ;D

    VastaaPoista
  5. Käykääpä 'Johannan maailmassa' tämän jälkeen, ihanan 'vastaus', siis postaus :)

    http://johannanmaailma-johanna.blogspot.com/2011/10/varikartat.html

    VastaaPoista
  6. Minäkin olen syntynyt lokakuussa, mutta elän vain kesän vihreydessä. Magenta on siihen hyvä vastaväri, jos tarvitsee herätystä. Säväyttää. Luonnonvärit rauhoittavat.

    VastaaPoista
  7. Ärh, tää söi mun ensimmäisen kommentin :( Helmikuussa juhlin synttäreitä. Minkä värinen on helmikuu, kylmä sininen tai loskan harmaa? Ei mun värejä! Pidän kirkkaista väreistä ; leiskuvasta oranssista, punaisesta,petroolin sinisestä, keltaisesta ja vihreästä,tummasta sinisestä farkuissa ja mustaakin löytyy jonkin verran. Magenta / fuksia on nyt pikkuhalijaa vallannut paikkaansa vaatekaapissa. Pastellisävyt on ihan kauhistus :O

    VastaaPoista
  8. Alkutalven lapsena ihastuin tähän monikäyttöiseen palttooseen!! Väri ei ole minua, mutta malli on hurjan kekseliäs!! Tuollaistahan voi muunnella kankaalla vuodenajan mukaan! Kiva kun esittelit!!

    VastaaPoista
  9. Hieno takki..sopii sinulle hyvin :) Blogisi on mielenkiintoinen ja palaan kyllä myöhemmin lueskelemaan...

    VastaaPoista
  10. Olen kerran (kuvausta lukuunottamatta) käyttänyt tuota vällyä ulkona. Kotitakkina se toimii, sillä 'huopa' kulkee mukana mukavasti, kun nousee sohvalta keittelemmään kahvia :D

    VastaaPoista