omA KOPPA

omA KOPPA

PURO


Käytyäni Marian blogissa,
ensin ihastelemassa
Novitan PURO-langasta tehtyä neuleen alkua
ja sen jälkeen (yhdessä) NAURAMASSA
pesukoneessa kutistuneelle villapaidalle,
päätin jakaa myös
oman PUROLANKAtekeleeni täällä.




Tietysti valitsin langoista värikkäimmäin.

Ajattelin ottaa haasteen,
ja suunnitella siitä yhtä värikkään mallin.
Minä vien tätä materiaalia,
ei toisinpäin!



Esittelin työn FB:ssä kavereilleni tällä kuvalla.
Kommentteja ei oikein herunut -
ymmärrän kyllä,
sanattomaksihan tuo väriloisto vetää.

Joku taisi painaa tykkää,
varmaan sympatiaksi miehelleni ;)



Puro-lanka ei toimi ympyrää virkatessa?


Värit vaihtuvat kauniimmin neuleessa
tai ainakin vertikaalisti etenevässä työssä?

Vyyhdissä olevassa kuvassa oli malliksi
neulottu kaunis villapaita.


Kahta samanväristä kukkaa ei työhön tullut.
Oli aina arvoitus,
minkälainen kukka kerästä putkahtaa ;)


Virkkaaminen oli kivaa
koko ajan vaihtuvan värin vuoksi.


Kikkailin kukkia kylkiinkin,
olin sokea kokonaisuudelle.


Toinen kylkikukka.


No siitähän tuli mulle upea mekko!

Tästä FB-kaverit tykkäsivät.
Varmaan huokaisivat helpotuksesta mieheni puolesta.


Oliskohan tässä tarpeeksi kevätpuron väriloistoa,
sateenkaarta, revontulia ja mitä vielä!?


Kaulaan vielä nämä puuhelmet,
niin AVOT :D



Taisi tulla virkattua
vaatekaapin piristykseksi
semmoinen 'show stopper'
ja
'taidekasvattajan uniformu',
etten minä ainakaan
ole rohjennut sitä käyttää ;D

~


IDEA:

Pitäsiköhän tarjota mekkomallia Novitalle?


Jospa he painaisivat tämän kuvan
PURO~langan vyyhtiin
varoittavaksi esimerkiksi
kaikille sielunsiskoille,
ketkä kaipaavat väriä kevääseen
ja innostuvat liikaa lankakaupassa ;)


18 kommenttia:

  1. Oi, nyt ei tarvitse värjätä. Nyt on hyvä.

    VastaaPoista
  2. Värjäys voisi olla hyvä idea
    tasoittaa väriloistoa,
    vaan kun en uskalla laittaa
    Puro-lankaa kuumaan veteen,
    ettei kävisi niin kuin on Marialle käynyt :D

    VastaaPoista
  3. Mahtavaa, mun niukka villapaitani on oikee puheenaihe. :D Arvaas muuten, mun miehen mielestä se olis ollu oikein hyvä kuulemma just sellasena toppi-mallisena. Harmi vaan, että se ei silti olis mahtunu leveydessäkään mun päälleni.

    Aaahhaah. Ei tästä huvituksesta tuu loppuakaan.

    Mut siis toi sun mekkos. Se on aivan upee. Ihan uskomattoman syötävät noi värit. Se on kummallista, miten sitä himoitsee tollasia värejä, mutta sitten päällä ne tuo lähinnä mieleen jonkun... No, toi taidekasvattaja on aika hyvä sana sille. :D

    Toi malli on kaunis. Olen itsekin miettinyt, että olis mukava värkätä joku nätti reikämekko...

    VastaaPoista
  4. Aivan ihana, kyllä nuo värit kevääseen/kesään sopii! Ja malli on minustakin todella kaunis.

    VastaaPoista
  5. Laittaisin päälleni vaikka heti (jos mahtuis) ihana on ! Pitäisköhän ruikuttaa ohjetta...ei jaksa odotella novitan julkaisuja :)

    VastaaPoista
  6. Mun mielestä tuo mekko on myös aivan mieletön! Mä tykkään just siitä, että puron värit ei ihan tavanomaisesti vaihdu "liukuen" toiseen, vaan mekko näyttää siltä, että se olisi tehty monesta väristä.

    Mun mies EI IKINÄ suostuisi edes vitsillä laittamaan edes kahdeksi sekunniksi tuollaista päälleen!:O :D :D

    Mutta minä haluaisin!!! Onko mekko minkä kokoinen ja olisitko halukas myymään sen jollain hinnalla? Taidekasvattaja, hih...just sitä!:D

    VastaaPoista
  7. Marialle:
    Tykkään kaikesta, mikä saa hymynvireen kasvoille.
    Kirjoitat hyvin, kuvat olivat hauskat,
    ja tärkeintä kaikista, pääpaino oli sillä, miten hyvät naurut saitte lasten kanssa äidin käsityöstä. Hyvä meininki! Nauru tarttui.

    Tykkään myös mun miehestä,
    kenellä on huumorintajua virua välillä mun projekteihin mukaan :)

    Mekon koosta voisin sano sen verran, että se mahtuu n. 50-80kg:lle ihmisille ;)

    Ohjetta ei ole, virkkaan aina kuvasta (kukkasen) ja loput keksin itse. Tässä työssä paita virui mekoksi, koska lankaa oli jäljellä.

    En myy tuotosta, mä tarvitsen sitä vaatekaappiini. En voi enää sanoa, ettei mulla ole mitään piristävää päällepantavaa :D

    VastaaPoista
  8. Paljoko tarjoat unisex-luomuksestani :D

    VastaaPoista
  9. Mun taka-ajatus oli saada tänne yleistä hintakeskustelua käsitöistä.
    Langat maksoivat vajaa 40€,
    viikko meni virkatessa,
    paljonko pyydetään/tarjotaan ;)

    VastaaPoista
  10. Nii tota, miten voi rekisteröityä ilman että on facessa? en nääs saa mennä facebookkiin, ku oon vasta 11v. xD <( ' v ' )>

    VastaaPoista
  11. Hienoa Sanni, löysit mun koppaan :)

    Voit kirjautua lukijaksi
    luomalla itsellesi Google-tilin eli
    klikkaa lukijat-kohdasta 'lue'
    ja naputtele avautuvaan kenttään
    pyydetyt tiedot,
    lähinnä sähköpostisoite
    ja keksimäsi salasana.

    VastaaPoista
  12. Ei voi muuta sanoa kuin, että ihana, raikas ja värikäs ;)

    VastaaPoista
  13. tarjoa ihmees tuota novitalle niin saamma me muutkin yhtä hienon ku sulla :)

    VastaaPoista
  14. Ihana!!! Ja kaulakorukin on ihana! Taidan tehdä samanlaisen kaulakorun, sitä ehkä osaan. Virkkaaminen valitettavasti ei ole mun juttu, muuten olisin heti ruvennut puseroasikin "matkimaan".

    VastaaPoista
  15. Too bad this web site is not in English

    VastaaPoista
  16. Too bad this web site is not in English

    VastaaPoista