omA KOPPA

omA KOPPA
Näytetään tekstit, joissa on tunniste onni. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste onni. Näytä kaikki tekstit

PALJONNEA - setelimekko



Kesken askartelujen...



Eihän 20€ ole paljon!?



Eikä rahalla saa...onnea?!



Voiko näin edes sanoa?! ;)


~


Jostain syystä
 Blogger ei anna mun kommentoida
 tai vastata teidän kysymyksiin vieläkään,
 joten tässä linkki origamimekon taitteluohjeeseen (video).



Uusi kuvaustausta ja grillauskokeilut




Siivosin kesämökillä olevan
ompelunurkkani.

Laitoin uuden
kuvaustaustan seinälle.



Sen toinen puoli 
on valkoinen, 
toinen musta.



Painavahko levy kestää seinällä 
kahden naulan varassa nojaten.

Saan sen helposti käyttöön 
ja takaisin omalle paikalleen.



Mulla on samantyyppinen 
joka kodissa:
Helsingissä, Kotkassa 
ja Punkaharjulla.

Saatan kuvata samaan postaukseen 
(tai kirjan kuvitukseen)
tulevia työvaihekuvia 
monessa eri paikassa.

Minunkaan kaikki käsityöt 
eivät valmistu päivässä, 
vaan kuljetan niitä mukanani
 eri paikkoihin.
Yritän rauhoittaa kuvasarjoja
yhtenäisellä taustalla.



Mies grillasi tässä...



 ...raakamakkaraa, retiisejä, 
halloumia, paprikaa, tomaatteja 
ja juustolla täytettyjä herkkusieniä.



Mulla on oma 'grilli'.



HUPS!

 Kokeilin vaan...



 ...toimiiko...



...uusi kuvaustaustani ;)



Olen niin onnellinen...
ymmärtäväisestä miehestäni.


apilikossa




Nurmikko pitäisi leikata.



Apilameri kasvaa silmissä.



Ehtiihän sitä huomennakin.



Nyt voisin keskittyä onnen etsintään.



Onko se tuossa?



Ei ollut.



Ei vieläkään.



Joku on ottanut onnestani ;)





Ainokainen




Olen onnellinen toisen puolesta.



Hän on lahjakas tyttö.
Ahkera. Omatoiminen. Idearikas.
Oman tien kulkija, kenellä on arvot kohdallaan.



Puhun Netasta,
entisestä oppilaastani ateljee Sartoriassa.
Siksi tytöttelen ;)



Lahjakkaan nuoren kohdatessani,
toivon parasta.
Että hän pärjäisi
valitsemallaan käsityöläiskujalla.



Sitä toivon todella.

Ja sitten,
vuosien päästä, tapaamme ja
kuulen hyviä uutisia.

Netta oli opiskellut lisää,
perustanut oman *Ainokainen*-vaatemerkin
ja tekee työtä nyt sen eteen.
Hän on palkittu ekodesigneri
ja Ainokainen on saanut näyttely- ja palstatilaa
useissa foorumeissa ja lehdissä,
Suomen rajojen ulkopuolellakin.
Viimeksi katsoin aamu-tv:stä Netan haastattelun.
Ja nyt kuulin uudesta nettikaupasta.

Arvatkaapa lämmittääkö :)



Seurailen Ainokaista.
Kuulun Ainokaisen FB-ryhmään,
luen Ainokaisen blogia,
katson kotisivuja
ja sitä kautta saan tietoa kaikista
lehtijutuista, näyttelyistä ja uusista paikoista,
mistä voi ostaa Netan
suunnittelemia ja toteuttamia tuotteita.

 http://www.facebook.com/group.php?gid=103094023832

http://oivalluksistaolevaisiksi.blogspot.com/





Kyllä me privaatistikin välillä kirjoittelemme,
kysyin Netalta esim. lupaa tehdä tämän postauksen :)


*Ainokaisen* krakaruusuke
kruunan mun työn.

Kuka voisi olla kannustamatta
noin kauniin krakaruusukkeen tekijää!?

Tai paremmin sanottuna,  
oppilaastani on tullut  mun opettaja :)



KRAVATTIMEKKO
Niksipirkon 'virka-asu' ;)



Fiilistä ukin vanhasta laulukirjasta - en voinut olla
laittamatta nuotteja tähän postaukseen, 
onhan Ainokaisella niistäkin tehtyjä tuotteita ;)

ONNEA ja menestystä Netta
ja Ainokaisen uusi nettikauppa!!!



Ainokaisen tuotteita livenä,
Merimiehenkatu 18, Helsinki.





RUNOMEKKO



 
HILJAA!



Mun täytyi ottaa kuva
alkuperäisestä Eino Leinon runosta,
sillä olin kirjoittanut ja kirjaillut
sen niin monta kertaa väärin,
etten enää luottanut tässä kohdassa itseeni.



onrelllinen...?



Yksi jae tipahti matkasta.
Huomasin sen vasta, kun etupuoli oli valmis.
Takapuolella olevasta toisesta säkeestä
puuttuu yksi hiljaa-sana. Onkohan se minulle vieras ;)
Pahoittelen, Eino.

Kaikkein vaikein sana oli eläköhän.
Se ei meinannut taipua suuhun,
eikä ompelukseen.
Mietin samaan aikaan,
onko yhä niin,
että onnestaan ei kannata/saa pitää melua.



Kaunokirjoitus,
jonka minä olen koulussa oppinut,
on liian koukeroista ja työlästä kirjailtavaksi.
Uusi kaunokirjoitus taas on melkein tekstausta.
Olisin  joutunut katkomaan lankaa jatkuvasti.

Yhdistelin vapaasti
uusia ja vanhoja kirjaintyyyppejä,
jotta sain kirjailuun sopivaa jälkeä.
Neulalla ja langalla
ei niin helposti palata samaa viivaa takaisin.
Jäljestäkin tulee suttuista. 



Kirjoitin tekstin liidulla huopaan.
Ompelin villalangalla keskiaikaisia tikkipistoja.



Pikku-t
oli lapsena mun lempikirjain,
koska sillä oli hattu :)
Nykyisessä kaunokirjoituksessa
 ei hattuja enää näe.



Keksin pari onnen asiaa,
mistä suomalaiset iloitsevat avoimesti:

- raskaudesta, ensimmäisen 3kk:n jälkeen
- lapsen syntymästä, mistä ilmoitetaan lehdessä nimenannon jälkeen

- kihlauksesta ja omista häistä

Muista asioista ollaan HILJAA.
Ettei vaan manattaisi epäonnea esiin?
Ettei vaan herätettäisi kateutta kanssaihmisissä?
Pelosta, että hyvä (onni) loppuu lyhyeen?

~

Uskon, että Eino on kirjoittanut runon sarkasmi suupielessä.
Kuka nyt kaiken lisäksi yksin tahtoisi olla,
työkseen onnea kätkemässä ;)



'...eläköhän hiljaa, hiljaa vaan...'



Minkä viestin välitän,
jos puen tämän runomekon ylle?

Onko mulla onni?
Kätkettynä?


~ ja vielä:
tuossa EI lue 
Hell onni on ;)



kuva: Jarkko Sarjanen